Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU
WITAM NA www.truckerfan.fora.pl ... NIE POŻAŁUJESZ ŻE TU WSZEDŁEŚ!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MERCEDES ATEGO...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> MERCEDES...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Śro 14:33, 01 Lis 2006    Temat postu: MERCEDES ATEGO...

Tutaj możecie pisać o MERCEDES ATEGO...Fotki Mile Widziane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Addy




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bobrowniki SBE

PostWysłany: Nie 12:13, 05 Lis 2006    Temat postu:

Bardzo fajny truck. Zapodam kilka fotek atego z firmy gdzie pracuje moj starszy Laughing

Stare Atego Razz

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nowe Atego

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Addy




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bobrowniki SBE

PostWysłany: Nie 23:29, 05 Lis 2006    Temat postu:

Opis:

Kabina Atego została zaprojektowana zgodnie z obecną tendencją Mercedesa, którą można streścić w trzech słowach - lekko, delikatnie i ergonomicznie. Przy opracowywaniu budowy kabiny uwzględniono także charakterystyczne elementy pracy statystycznego kierowcy pojazdu użytkowego. Okazało się, że kierowcę małej ciężarówki najbardziej męczy nie prowadzenie pojazdu, lecz ustawiczne wsiadanie i wysiadanie. Obliczono, że kierowca przeciętnie w ciągu dnia wsiada i wysiada z auta ponad 30 razy. Dlatego kabina Atego jest osadzona bardzo nisko i w wersjach o masie całkowitej nie przekraczającej 10,5 t, czyli takich jakich najczęściej używa się do transportu miejskiego, przewidziano tylko jeden stopień wejściowy. Kabiny S przeznaczone są do pracy na krótkich dystansach, a kabiny L na długich i te mogą być wyposażone w leżanki do wypoczynku. Dodatkowo istnieje możliwość zamawiania specjalnych wyposażeń jak np. specjalne obniżenie kabiny oraz różnych elementów wnętrza kabiny. W typoszeregu Atego stoją do dyspozycji cztery typy kabin: kabina standardowa krótka, krótka z przesuniętą do tyłu tylną ścianą o 180 mm, długa kabina sypialna ze standardową dolną leżanką oraz kabina sypialna z wysokim dachem i opcjonalną górna leżanką przeznaczona do ruchu dalekobieżnego. Wysokość wnętrza kabiny z wysokim dachem wynosi 1.920 mm a szerokość wszystkich kabin jest identyczna i wynosi 2.300 mm. Bardzo niski poziom podłogi 818 mm, duże drzwi otwierające się o kąt ponad 95 stopni, seryjne oświetlenie stopni wejściowych nie zachodzących na siebie - ułatwiają codzienne życie kierowcy Atego. Tunel silnikowy w kabinie jest bardzo niski i umożliwia bezproblemowe przejście między fotelami oraz wygodne zajęcie miejsca na trzecim opcjonalnym fotelu środkowym. Duża przednia szyba oraz boczne szyby pozbawione słupków dają kierowcy znakomita widoczność. Seryjne lusterka wsteczne, rampowe i szerokokątne pasażera dają duże pole widzenia do tyłu. Wszystkie lusterka są podgrzewane a lusterko wsteczne pasażera jest także elektrycznie regulowane. Seryjny stalowy szyberdach ułatwia wentylację w kabinie. Liczne standardowe schowki umieszczone są za fotelami kierowcy i pasażera, nad przednią szybą, w kieszeniach drzwi, na konsoli środkowej oraz dodatkowe na tunelu silnikowym. W przypadku zamówienia kabiny z opcjonalnym wysokim dachem klient otrzymuje do dyspozycji pojazd przeznaczony do transportu dalekobieżnego. Standardowa osłona przeciwsłoneczna kabiny wysokiej oraz opcjonalna górna leżanka o wymiarach 610 x 1.900 mm. umożliwiają bezproblemową eksploatację pojazdu w obsadzie 2-osobowej. Do zalet kabiny z wysokim dachem zaliczają się duże schowki nad przednia szybą i drzwiami bocznymi, pod dolna leżanką, elektrycznie sterowany szklany szyberdach z przesłona słoneczną i przeciw owadom. Tablica przyrządów zawiera obrotomierz, prędkościomierz, wskaźniki stanu pojazdu oraz wyświetlacz ciekłokrystaliczny informujący o niebezpieczeństwach i informacjach obsługowych w języku polskim. Nowy elektroniczny tachograf firmy Kienzle jest zabudowany na konsoli środkowej ułatwiając jego obsługę. Kierownica wyposażona w pneumatyczne ryglowanie posiada duży zakres regulacji pozwalający dopasować się do każdej osoby. Standardowy fotel pneumatyczny fotel kierowcy zintegrowany z pasem bezpieczeństwa jest standardem dla pojazdów od 12 t masy całkowitej. Kabiny niezależnie od wersji są wykonane jako całostalowe i w testach zderzeniowych potwierdziły spełnienie normy bezpieczeństwa ECE R 29, co podnosi bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w razie wypadku.
Atego - zwrotny, niezawodny, ekonomiczny.
Klasy pojazdu Atego.
Pojazd klasy lekkiej o nazwie własnej Atego produkowany przez koncern DaimlerChrysler od roku 1998 obejmuje zakres dopuszczalnej masy od 6,5 do 16 t. Jest on przeznaczony do wykonywania zadań transportowych w transporcie dystrybucyjnym i średniodystansowym. Obejmuje on 25 podstawowych typów, 6 klas mocy i 4 typy kabin. Istotnymi kryteriami konstrukcji pojazdu są osiągniecie przez niego przebiegu między wymianami oleju do 100.000 km w ruchu dalekobieżnym lub 60.000 km w ruchu międzymiastowym. W pojeździe tym jest natychmiast zauważalna ergonomia pracy kierowcy jak rozwiązanie łatwego wejścia i wyjścia z kabiny, wygodne przejście między fotelami kierowcy i pasażera, łatwy dostęp do elementów sterowania pojazdem, duża przestrzeń w kabinie kierowcy, duża ilość schowków w kabinie. Te czynniki w połączeniu z licznymi elementami bezpieczeństwa jak seryjny ABS, hamulce tarczowe osi, tylna i boczne belki przeciwwjazdowe, kabina spełniająca wymagania normy ECE R 29, poduszka powietrzna kierowcy oraz niskimi kosztami użytkowania czynią pojazd Atego bardzo atrakcyjnym Po wprowadzeniu na rynek pojazdu Atego do 15 t koncern DaimlerChrysler od września 1998 roku rozpoczął sprzedaż 2 i 3-osiowych pojazdów Atego ciężkie o dopuszczalnej masie całkowitej 18 t, 25 t, 26 t. Jest on przeznaczony do wykonywania zadań transportowych w transporcie dystrybucyjnym i na średnich dystansach w transporcie krajowym. Docelowymi branżami dla pojazdu Atego od 18 t są branża komunalna, paliwowa, rynek dystrybucji towarów oraz sektor budowlany. Przy konstrukcji tego pojazdu orientowano się na takie wymagania rynku jak maksymalna nośność podwozia, wysoka niezawodność i ekonomika transportu, podwyższenie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Wykorzystanie sprawdzonego podwozia oraz zastosowanie systemu serwisowania i diagnozy Telligent umożliwiły wydłużenie przebiegów międzyobsługowych nawet do 120.000 km i uzależnienie ich od rzeczywistych obciążeń działających na pojazd

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Pon 14:41, 06 Lis 2006    Temat postu:

No No po fotkach widze że KUŹNIA TRANS też zaopatrzone w ATEGO Smile ... Często widuje ATEGO bardzo mi sie to autko podoba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boniek1991




Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:09, 12 Gru 2006    Temat postu:

ojciec ma kilka mercedsów w tym jedno atego - zestaw przestrzennu, foto:
[link widoczny dla zalogowanych]

P.S. zaloze inny temat ze wszystkimi mesiami ojca Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GLADIATOR
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

PostWysłany: Czw 15:53, 14 Gru 2006    Temat postu:

Fajny ten zestawik jego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Truckmaniak




Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:00, 17 Gru 2006    Temat postu:

Hehe, ostatnio oglądałem na TVN TURBO program "Karambol" to było jak Atego (chyba ten nowszy) jeb*** się z Fabią i aż tego Atego do rowu wrzuciło. W Fabii cały przód rozwalony, a w Mesiu jak w leciał do rowu to tylko chyba schodek odleciał i coś tam się prawy przedni róg porysował. Także chyba Atego wytrzymałe są.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mich
Gość






PostWysłany: Wto 19:50, 15 Sty 2008    Temat postu: zawieszenie atego

Witam! Mam pytanie. W Atego którym jeżdze jest strasznie "twarde zawieszenie". podczas jazdy na dziurach trzeszczą wszystkie plastik, słychać gdzie co leży Shocked . Czy tak ma każdy atego, ten starszy model rok 98, czy może zawieszenbe jest uszkodzone? Orientuje się ktoś Wink ? Z góry dziękuję. Pozdrawiam Laughing
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM DLA FANÓW CIĘŻARÓWEK I TRANSPORTU Strona Główna -> MERCEDES... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin